Digitale platforme, der styrker gæsternes oplevelse

Det er nærliggende at se GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA som en forlystelsespark. Bag de spændende oplevelser ligger dog en langt større og vigtigere opgave; parkens tre hovedformål er nemlig formidling, forskning og bevaring af truede dyrearter i hele verden. Givskud Zoo ønsker at skabe en spændende og nærværende oplevelse af dyrene i parken og herigennem sætte fokus på vigtigheden af blandt andet bevaring af arter, beskyttelse af naturen og bæredygtighed.

"Dyrevelfærd er i højsædet hos os, og vi har dedikerede medarbejdere, der arbejder for at sikre netop det. Samtidig vil vi gerne være frontløbere ift. bevaring og bidrager til naturprojekter via Givskud Zoo Naturfond."

GivskudZoo, App-udvikling og Umbraco hjemmeside
Sophie Sondrup Daugaard med kameler

Vi skal være med i front – også digitalt

Også når det kommer til gæsteoplevelsen og den kommercielle del af parkens drift, er det essentielt, at parken er med i front, og at de digitale platforme fungerer.

”Vores gæster skal let kunne få viden og finde den information, de søger. Da rammerne for online tilstedeværelse udvikler sig i rekordfart, har vi brug for en dynamisk digital platform, så vi kontinuerligt kan tilpasse os og skabe den bedste gæsteoplevelse. Det kræver en digital sparringspartner, der forstår vores behov, og som er der for os, når vi har brug for det. Den sparringspartner har vi haft i CodeOptimus i en lang årrække.”

Sådan fortæller Sophie Sondrup Daugaard, kommunikationsmedarbejder i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA, om baggrunden for den platform, CodeOptimus gennem årene har udviklet. Det bærende fundament i platformen er evnen til at indhente data på tværs af digitale tjenester og samle det i én løsning, der skaber den bedst mulige oplevelse for gæsterne, ikke blot online, men også når de bevæger sig rundt i parken.

Fra digitale data til personlig oplevelse

Den digitale platform har fire grundpiller, som skal hjælpe med at fastholde GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIAs plads blandt de bedste turistattraktioner i Danmark: Website, gæsteapp, digital audioguide og et dashboard til parkens personale, der gør det muligt at yde den bedst mulige personlige service til gæsterne.

Hjemmeside


GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIAs hjemmeside rummer megen information. Gæsterne skal forud for et besøg i parken kunne forberede sig, ligesom de gæster, der ér i parken, skal kunne finde den information, de har brug for.
Den bedst mulige oplevelse for gæsterne er afhængig af, at det er nemt for parkens kommunikationsteam at tilgå og vedligeholde siden og gøre de spændende fortællinger digitale.

Givskud Zoo’ hjemmeside

Gæste App


App’en er skabt med henblik på at være et værdifuldt og intuitivt værktøj til den bedst mulige oplevelse i parken. Den rummer en digital audioguide med fortællinger om dyr og et parkkort. App’en bruges også til at engagere gæsterne og skabe formidling gennem bl.a. quizzer, ligesom app’en håndterer årskort og billetter.

Digital audioguide


Gæster i parken kan tage med på en guidet safaritur med bus. Hertil har CodeOptimus lavet en safari-app, der gør det muligt for buschaufføren at lave en safari, tilpasset både passagererne i bussen og de dyr, man møder på safariruten. De betyder, at gæsterne får en præsentation af de dyr, de ser ved bussen i real time.

Dashboard til kundeservice

Uanset hvilken funktion medarbejderne har i parken, kan de møde gæster, der har brug for personlig hjælp eller information om, hvad der sker i parken. Derfor er der lavet et dashboard, som alle medarbejdere har adgang til, og holder dem opdateret om, hvad der sker i parken, så de til enhver tid kan hjælpe gæsterne. 

”Vi har en kultur med engagerede medarbejdere, som føler et ansvar for at løfte den gode service. Med dashboardet kan vi hele tiden at følge kundetilfredsheden, og på den måde er det ikke blot et redskab til god service, men også en motivation til at løfte i flok”, fortæller Sophie Sondrup Daugaard. 

I samarbejdet med CodeOptimus føler vi os ikke bare som kunder hos dem.
De er i højere grad en ekstern del af vores team. De forstår os og vores behov, så når vi ringer, er der aldrig langt til handling og implementering.
Faktisk oplever vi, at de klarer tingene, før vi selv opdager, at vi har behov for dem.

Vi ringede til dem, fordi vi opdagede, at opdaterede rettigheder i iOS kunne få indflydelse på vores app, men da vi ringede for at få det ordnet, var det allerede gjort.
Det er godt samarbejde, når CodeOptimus ved hvad vi har brug for, inden vi selv er bevidste om det.

Sophie Sondrup Daugaard, Givskud Zoo

Vi kan også hjælpe dig …

Kontakt os helt uforpligtende.
Det er vores mantra at vi vil levere løsninger, som gør en væsentlig forskel for vores kunder, og vores kunder skal vælge os igen og igen.

Kontakt Carsten Danielsen for en snak eller et uforpligtende møde om dine ønsker.